תכנון תבניות להזרקת פלסטיק

שלב תכנון התבנית הינו אחד מהשלבים הראשונים והחשובים בתהליך של ייצור מוצרים בהזרקת פלסטיק . על שלב זה אמונים מהנדסי פלסטיק ומהנדסי תבניות אשר תפקידם לתרגם את רעיון המוצר לתוכנית ייצור ממשית.

מלאכת תכנון התבנית דורשת הבנה מעמיקה של תכונות המוצר וייעודו. יש לבצע קבלת החלטות חשובות אשר ישפיעו על המשך התהליך כולו. ראשית נבצע התאמה בין השיקולים המקצועיים ההנדסיים לדרישות המוצר, הכמויות הצפויות לייצור ורמת הדיוק הנדרשת. יש לקחת בחשבון שיקולים שונים כמו עיצוב המוצר, התאמתו לצרכי הלקוח, החומרים מהם יופק המוצר, כמות ההזרקות המתוכננת וכדומה. כל זאת על מנת לקבל מוצר מדויק ואיכותי העונה לדרישות הלקוח ובמחיר תחרותי.

ייצור תבניות להזרקת פלסטיק


ייצור תבניות להזרקת פלסטיק הוא שלב חשוב נוסף בתהליך יצירת מוצרי פלסטיק. לאחר שמלאכת תכנון התבנית הסתיימה ובחינת אב הטיפוס של המוצר סומנה כהצלחה, אפשר לעבור לשלב הבא – ייצור התבנית האמיתית שתשמש את הלקוח להזרקת הפלסטיק בתהליך הייצור ההמוני של המוצר.

בדרך כלל התבנית תיוצר מפלדות אשר עברו תהליכים טרמיים של חיסום לקושי נדרש בכדי להבטיח שהמוצר הסופי שיתקבל יהיה איכותי ויעמוד בדרישות הלקוח. יש להשתמש בתבנית איכותית אשר תוכננה בקפידה תוך דיוק מירבי ותישאר עמידה גם לאחר הזרקות רבות כמובן עם התחשבות בדרישות אורך חיי תבנית על פי צפי יצור של הלקוח.

התבנית אליה מזריקים את החומר מהווה חלק חשוב בתהליך הייצור, מפני שהיא אחראית על צורתו הסופית ,המידות ורמת הדיוק של המוצר שיתקבל. על התבנית להיות איכותית ועמידה לאורך זמן, כך שגם לאחר אלפי הזרקות התבנית לא תשנה את צורתה ותפיק את אותו המוצר בדיוק מושלם. ככל שמלאכת תכנון וייצור התבנית תהיה מקצועית ומדויקת לכל אורך התהליך, כך התבנית שתתקבל תהיה איכותית ועמידה לאורך זמן ובהתאם לדרישות למרות כל הלחצים שיופעלו עליה בעת תהליך הייצור.
השארת העבודה בידי חברה בעלת ניסיון ומומחיות בייצור תבניות להזרקת פלסטיק באיכות גבוהה, יכולה לחסוך ללקוח עלויות רבות ועוגמת נפש הכרוכים בתיקוני תבניות שיוצרו שלא בהתאם לצורכי הלקוח או לצרכים ההנדסיים של המוצר.